Regilaulualbumi “Siiruviiruline” esimene salvestuspäe
Ammuker salvestas Saaremaa regilaulualbumi “Siiruviiruline” esimesed laulud.
Ammuker salvestas Saaremaa regilaulualbumi “Siiruviiruline” esimesed laulud.
Sörvemaa Pärimuse Seltsil on kangest kena meel ning suur rööm, et meite oma Tammeougu Mari sai Eesti Folkloorinõukogu poolt nomineeritud Teotoe auhinnale! Auhinnaga Teotugi tunnustatakse neid pärimuskultuuri kandjaid, kelle tegevus aitab mõtestada ja väärtustada pärimust kui elu loomulikku osa ning kes eeskujuna innustavad teisi enda ümber pärimusega tegelema. Eesti Folkloorinõukogu …
Sel vastlapäeval sai Mihkli talumuuseumis koos Sörvemaa Pärimuse Seltsi vaatahtlikega meisterdada vurre ning põimida paelu.
Tammeougu Oliver käis külas Kotke Peetril ja Saimal ning Kippaku Virvel, kes jutustasid, kuidas Sörvemaal entsel aal tuule abiga ilektrit ning jahu tehti.
Niidsel aal on üsna souke tunne, et ilma elektrivooluda pole vöimalik äi süia tiha äga koolis käia. Aga ammuks see oli, kui vool üldse seie Sörvemaale joudes? Et küsimusele otse asjaosalistelt vastust saaja, vötsim oma mikruhvooni ning söitsime mineva lauppa Sörve. Torgu kogukonnamajas said paragusti selts sörulassi kogu, kis seda aega, kui elektrijuhtmed meite eludesse joudsid, ete-kenast määledasid. Ning natuse teedsid varasemad aega ko.
Sel nädalavahetusel, 22. – 23. jaanuaril 2022, toimus Moostes Krista Sildoja eestvedamisel üle-eestiline Jaanuarijämm rahvamuusikutele. Sörvemaa Sörmitsejate seast olid kohal kaks viiulit, akordionid ning ete pisine rütmisektsioon.
Ristipõllu peremehe Andrese esivanemad on sealtsammast Üüdibe külast päralt. Uurisime, kuidas elude-oonede ülesehidamine edeneb, on’s ka raskussi nähja ning mis tööd paragusti käsis. Perenaine Anni teedis kuhalikkudest loomadest-taimedest-lindudest jutusta ning räekis, mis ta selle kuha ajaluust ning juhtumistest teedis.
Õie Pärteli eestvedamisel olid Orissaare XX kandlepäevale pilli mängma tuld külalised üle Eestimaa – Moostest Kadri Lepasson õpilastega, Tuulekandled, Aivar Arak, Helle Suurlaht umade öpilastega ning pailud teised nii Saaremaalt kud kougemalt. Sörvemaa Sörmitsejad olid ka kuhal.
Kulduur on kut kolmaintsus. Olemas pidavad olema nii küla (ähk inimesed kis seda kulduuri kandvad), koht (ähk maa, koes nee kulduuri kandiad elavad) kui muidud kulduur isi (nendesamade vabade inimeste isiomane tegutsemise moe). Täna räägib Ristipöllu Tuule teitele meite isioma kulduuri alusöhjast – meite maast ning maastikest.
Tammeougu Mari käis Vipi Kaupol külas. Türju rannas Matsi elus jutusdati mailma asjadest ning möödund aastast.